Monday, December 18, 2006

bu madem ki bir blog, ben de ona blog muamelesi yapayım...
geçende bir arkadaşım ile indie müzik programı yapmanın kolaylığı üzerine tartıştık,biralarımızı yudumlarken...ona dedim ki: "bak hafız, allmusic diye pek sevdiğim bir web sayfası mesela, 2006'nın en dikkate şayan 25 grubunu yayınladı, kendi yorumlarıdır, ama bunlar piyasanın pek dışında özgür tınlayan isim yapmamış ( ama pek yakında yapması muhtemel) gruplar. az değil, 25 grup...Ben bir site biliyorum bu arada ayıptır söylemesi (hizmette sınır yoktur diyen bir felsefenin yakın takipçisi olarak http://www.insound.com/mp3/mp3s.php adresini de buradan verelim iyi bir şey indiren olursa bana da haber etsin), bunların hepsinin en az 1-2 parçasını 2-3 dakikada ücretsiz (ve legal) olarak bilgisayarına indirmek mümkün. sonrasında bir playlist 'e bile gerek yok neredeyse, koy hepsini winamp'e,ayarla shuffle' a çal rastgele, 25 parça 3 er dakikadan olsa eder sana 75 dakika...Programın bir saatse doldu gitti işte bak arttı bile...hadi 2 saatse, sen de eşek değilsin ya (aslında muhtemelen eşeksindir bunu böyle yapıyorsan) 2 şer parça koy...malumat lazımsa, hepsinin myspace alanları da verilmiş gir oku copy paste yap olsun bitsin...
"ama dado, olmaz ki, bu kadar hazıra konarak bu işler, nerede okumak, nerede yazmak..."dedi bana birasından bir yudum alıp, haklıydı...
"ama şunu biliniz ki sayın efendim, bu işler artık böyle yapılıyor,benim gibi hıyarlar dışında günde 2-3 saatini müzik okuyarak (dinleyerek demedim salaklık etme) geçiren pek kalmadı..." dedim...o da dedi ki,
"demek ondan son zamanlarda radyolarda dinlediklerim bir bka benzemiyor dado... " dedi...
bu madem ki bir blog, ben de ona blog muamelesi yapayım...

No comments: